Under the sea birthday party

Monday, July 28, 2014

Issit just me or has birthday parties just taken a whole new level?  These days,  birthdays are no longer the simple sit down with the immediate family type. It's so so elaborate! Balloon sculptures, party favours, 3d birthday cakes which cost a bomb, dessert tables, photobooths and more! Wow! Overwhelming seriously! Does the kid even know it's his birthday? Does he even know the significance?  Parents are splurging so much these days on such events that it seems to be becoming norm. But, sorry babies,  mummy isn't gonna throw u such elaborate parties. not until u are 21 at least.  And even then, back then, i merely had a bbq with booze to celebrate the crossover to the next level. 

Anyhoots, we attended our first elaborate birthday party over the weekend. It was her classmate's. N to house such a huge party with such attendance (there must be at least 50pax), you'll need not one, but two houses. Note, it's HOUSES. Yup, I was told that the adults' buffet was right at the back. I headed behind and came to the kitchen which i thought was the back and hence a deadend. No sign of any buffet. A check with the maid and she pointed ahead - cross the swimming pool that has a hugeass octopus balloon sculpture, into the NEXT house where there were MORE guests!
Disco lights at this age? Hmmm..who wants to dance with me? :)
The kids' buffet spread.
The kids' dessert table. But the hubs ended up snacking too! haha
That hugeass octopus in the pool dividing the two houses.
Add caption
Making herself at home.
hmmm what's that behind? I really love it that she's looking very good in dresses these days! Finally she's fitting into her 12mth old outfits nicely! I don't have to alter them anymore! yay!
Forgot to buy a card, so made one very quickly and got Big K involved too!


  1. This is my sister's favorite theme. It's sweet, colorful and just suits a kid's innocence. Glad to be exploring the net and found great under the sea party ideas like this. THis is going to be my niece's party theme next year. yehey <3 God bless always! I would love to pin some photos from this post hope it's find with you.

    1. Thanks for popping by internetexplorer. Glad you found inspiration. it's indeed a fantastic theme to have for kids (n adults alike!) Yeah, u may pin the photos (except those of my kid which ain't gona be suitable anyways :)...but would appreciate if due credit can be given to themishmashmess :)...thanks in advance and God Bless too. Happy birthday to the niece in advance!